Hiç duydunuz mu ya da duymaktan öte ilginizi çekti mi acaba? Malum reklam çılgınlığı her sektörde her alanda en fazla bütçenin aktarıldığı payı üstlenmektedir. Bu kadar pay ayrıldıktan sonra yapılan reklamların da akıllardan kolayca çıkmaması gerekiyor ve bunun içinde reklamcılık sektörü farklı metotlar geliştirmişler. Bu metotlardan biri “Subliminal Messages” denen Türkçe ifade etmek gerekirse bilinçaltı ile algılanan mesajlar yöntemidir.
Peki nedir bu yöntem?
Beynimizin algısı sandığımız kadar basit değildir. Hani derler ya bakmak la görmek, görmekle algılamak farklıdır. Her baktığımızı göremeyiz ve her gördüğümüzü de algılayamayız. Çok masum gördüğümüz birtakım reklamlar o kadar sinsi mesajlar içeriyor ki biraz inceleyen herkesi şaşırtacak birtakım semboller ve yazılar içeriyor.
İnsan beyni biz farkına varsak ta varmasak ta 2 öge üzerinde takılır kalır ve bilinç altına adeta kazır.Nedir bu ögeler?
- Şiddet Ögeleri
- Seksüel Ögeler
Bazı reklam ögelerinin üzerine kazınan gizli para amblemler, kuru kafalar ve bir takım yazıları paylaşacağım resimler üzerinde bulmaya çalışın. Eminim ki az bir uğraşla sizler de göreceksiniz o gizli mesajları.Bu yöntem etik olarak ne kadar kabul edilebilir tartışılır aslında çünkü haberimiz olmadan bilinçaltımıza istemsiz mesajlar veriliyor ve istenen frekansta mesajlar aklımızın derinlerine kazınıyor.Biz onları görmediğimizi sanıyoruz ama yer yer “ben bir yerde görmüştüm” şeklinde anımsamalar yaratıyor ya da bir şekilde unutamıyoruz belli reklamları ve ürünleri.
Subliminal Messages yani bilinçaltı ile algılanan mesajları seçme ya da reddetme gibi şansımız yok çünkü onları ilk etapta gözümüzle algılayamıyor daha doğrusu göremiyoruz fakat mesaj kesinlikle doğru yere yerleşiyor.Bu konu ilginizi çekmeye başladığı zaman her meşhur markanın afişinde, reklam kampanyalarında bir takım mesajlar ararken bulacaksınız kendinizi.
Unutmayın şeytan detayda gizlidir.
0 yorum: